واکنش¬های شیمیایی و ساخت دوده در فیلتر دیزل-کامسول
Chemical Reactions and Soot Build-Up in a Diesel Filter
در این آموزش، یک سیستم فیلتر برای موتور دیزل مدلسازی شده است؛ از جمله آن قسمتی که یک لایۀ دوده ساخته شده و اکسیده میشود. ساخت لایه در هر دو واکنش کاتالیزوری و غیر کاتالیزوری بررسی میشود؛ جایی که کربن به مونوکسید کربن و دیاکسید کربن اکسیده شده که به نوبۀ خود از غشاء عبور میکند.
کارآیی و دوام یک سیستم فیلتر، ارتباط نزدیکی با نحوۀ حذف رسوبات دوده از دیوارههای فیلتر متخلخل دارد. یک رویکرد، شامل معرفی مواد افزودنی سریم به سوخت است. گونههای اکسید سریم متعاقباً در لایۀ دوده وجود دارند و در واکنشهای اکسیداسیون کربن به عنوان یک کاتالیزور عمل میکنند. در این شرایط میتوان بدون افزایش دمای اگزوز، رسوبات کربن موجود در فیلتر را حذف نمود. پنج واکنش و سینتیک همراه آنها در تعادل انبوه گنجانده شدهاند.
برای بررسی این سیستم از دو استراتژی استفاده شده است. ابتدا از مدل ایده آل سیستم با استفاده از رابط مهندسی واکنش استفاده میشود. این قسمت شامل مدلسازی یک راکتور ایزوترمال لولهای(جریان پلاگین) ایدهآل با سینتیک واکنش تنها برای آن است. استراتژی دوم از یک روش وابسته به فضا(دوبعدی) با استفاده از چهار رابط فیزیک در ماژول مهندسی شیمی استفاده میکند:
- جریان آزاد و متخلخل رسانهای
- حمل و نقل گونههای رقیق شده(مانده مواد)
- انتقال حرارت در مایعات(تعادل انرژی)
- مش متحرک(ساخت لایۀ دوده)
نتایج برای اولین استراتژی نشان میدهد که واکنشهای کاتالیزوری بر اکسیداسیون کربن غالب بوده که با افزایش دما کاهش مییابد. علاوه بر این، نتایج حاصل از مدل دوبعدی نشان میدهد که اگرچه اکسیداسیون کربن یک واکنش گرماده است، اما مراحل کاتالیزوری گرماگیر است. همچنین اکسیداسیون کربن برای جلوگیری از رشد لایۀ دوده کافی نیست.
- لینک دانلود به صورت پارت های 1 گیگابایتی در فایل های ZIP ارائه شده است.
- در صورتی که به هر دلیل موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید به ما اطلاع دهید.
پسورد فایل : پسورد ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید